The benefits of using LED displays
English version) LED displays have now become a powerful marketing tool for brands. This is demonstrated by the data, according to a study published by Nielsen Consumer companies that have implemented digital signage "have increased their sales up to 33%."
In addition, digital signage or digital signage enhances the brand image because of its high technological value, so the companies that use it convey a great innovation.
The benefits of LED displays to companies are several, from FaberTelecom we will highlight 5:
1. Innovation of the point of sale or company
The digital signage is giving way to a new channel of communication much more dynamic. Advertising on displays or LED systems gives off a great luminosity and brightness. Images are displayed in high definition and even in motion, so it is a much more innovative and eye-catching type of advertising than static messages.
2. Interaction with the user
There are touch screens and smart devices on the market that allow the brand to interact with customers. The goal is to create new shopping experiences and, ultimately, generate engagement. If the devices are tactile, customers can select the content that interests them and interact with the brand.
3. Dynamic content
It is one of the main features of LED displays. Multiple messages can be placed on the same medium. As it is a multichannel support, different contents can be displayed and, in addition, dynamic as can be a video, which is generally much more sensorial and is a very effective marketing tool, since it increases the memory of the brand.
4. Customizing messages
This point is one of the most interesting. Thanks to the content management software that we have developed in FaberTelecom, you can program the messages displayed on the LED screens. This allows a great customization of the messages since, depending on the day or time, we can display one content or another, to adapt it to the target audience as much as possible.
5. Update content instantly
Finally, we highlight another of the characteristics of the digital signage that would not be possible without content management software, which allows updating the messages, advertisements and content of the led screens in real time. With content management software from FaberTelecom, you can manage the content from the cloud, so you do not have to move to the place where the led screen is, but with a single click and from a pc you can upload new content To LED displays.
It is so simple to use, that LED displays always show updated content and, since content can be programmed, the software is responsible for removing obsolete ads and putting new content.
These are only 5 benefits of the many that digital signage contributes, if you need advice with both hardware and software, at FaberTelecom we can help you without any compromise, in order for you to have the best result and show quality content
Source: HPMLED
(Versión en español)
Los beneficios que aporta el uso de las pantallas LED
Además, la cartelería digital ó digital signage mejora la imagen de marca por su alto valor tecnológico, por lo que las empresas que la utilizan transmiten una gran innovación.
Los beneficios que aportan las pantallas LED a las empresas son varios, desde FaberTelecom vamos a destacar 5:
1. Innovación del punto de venta o empresa
La cartelería digital está dando paso a un nuevo canal de comunicación mucho más dinámico. La publicidad en pantallas o sistemas leds desprende una gran luminosidad y brillo. Las imágenes se muestran en alta definición e incluso en movimiento, de modo que es un tipo de publicidad mucho más innovadora y llamativa que los mensajes estáticos.
2. Interacción con el usuario
Existen en el mercado pantallas táctiles y dispositivos inteligentes que permiten la interacción de la marca con los clientes. El objetivo es crear nuevas experiencias de compra y, en definitiva, generar engagement. Si los dispositivos son táctiles, los clientes pueden seleccionar el contenido que les interesa e interactuar con la marca.
3. Contenido dinánimo
Es una de las principales características que tienen las pantallas LED. En un mismo soporte, se pueden poner múltiples mensajes. Al tratarse de un soporte multicanal se pueden mostrar diferentes contenidos y, además, dinámicos como puede ser un vídeo, que generalmente resulta mucho más sensorial y es una herramienta de marketing muy efectiva, ya que aumenta el recuerdo de la marca.
4. Personalización de los mensajes
Este punto es uno de los más interesantes. Gracias al software de gestión de contenidos que hemos desarrollado en FaberTelecom, se pueden programar los mensajes mostrados en las pantallas LED. Esto permite una gran personalización de los mensajes ya que, dependiendo del día o de la hora, podemos mostrar un contenido u otro, para adaptarlo al público objetivo lo máximo posible.
5. Actualizar el contenido de forma instantánea
Para finalizar, destacamos otra de las características de la cartelería digital que no sería posible sin un software de gestión de contenidos, que permite actualizar los mensajes, anuncios y contenido de las pantallas led en tiempo real. Con el software de gestión de contenidos de FaberTelecom, se puede gestionar el contenido desde la nube, de modo que no hace falta desplazarse hasta el lugar donde está la pantalla led, sino que con un solo click y desde un pc se puede subir contenido nuevo a las pantallas LED.
Es tan sencillo de utilizar, que las pantallas LED siempre muestran el contenido actualizado y, puesto que se puede programar el contenido, el software se encarga de retirar los anuncios obsoletos y poner los contenidos nuevos.
Estos son sólo 5 beneficios de los muchos que aporta la cartelería digital, si necesitas asesoramiento tanto con el hardware como el software, en FaberTelecom podemos ayudarte sin ningún compromiso, con la finalidad de que tengas el mejor resultado y muestres un contenido de calidad.
Fuente: HPMLED
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